Dej si roušku - český hit, ktorý vznikol za 29 hodín, nazbieral za 4 dni viac ako 1 milión videní!
Na začiatku bola myšlienka pomôcť v krízovom období!
Dej si roušku, skladba, ktorú len pred niekoľkými dňami vydala česká kapela Mirai a herečka Nikol Štíbrová vrámci koronavírusovej osvety, má na YouTube cez 1 milión zhliadnutí a už druhý deň od vydania ju bolo možné počuť z niekoľkých českých rádií. Za jej vznikom stojí kampaň na šitie rúšok.
„Najskôr sme dali dohromady sieť, cez ktorú sa začali masívne šiť a rozdávať rúška. Okrem toho sme tiež polepili komplet celé mesto veľkými plagáty s oznámením, že nosiť rúško má zmysel,“ približuje líder kapely Mirai Navrátil a dodáva: „Počas troch dní sa ten trend úplne otočil, čo je neuveriteľné a ja verím, že sme tomu pomohli.“ Popri tom prišiel aj nápad, že by sa ku kampani mohol napísať aj osvetový song, čo sa i stalo. Dôležitým faktom je, že pri vzniku songu, sa nikto s nikým nestretol a bola striktne dodržaná karanténa.
Keď Mirai druhý deň od vzniku vypustil singel a videoklip do sveta, ani vo sne by ho nenapadlo, že pieseň sa stane inšpiráciou aj pre mnohé malé české mestá a dediny. Tie ju začali hrať v miestnych rozhlasoch. „Naozaj sa na nás obracajú starostovia obcí z rôznych kútov ČR, či môžu song hrať. Všetci majú náš absolútny súhlas a sme šťastní, že aspoň táto malá vec prispela k rýchlejšej osvete.“