Fun rádio

Playlist

hraných skladieb

×

{{ song.title }}

{{ song.author }}

{{ song.time }}

Lyrics

aktuálna pesnička

×
Aktuálny Live stream:
Fun streams

Uložiť článok

Ak si chceš pripnúť tento článok na svoju nástenku, prihlás sa do svojho profilu, alebo sa registruj a staň sa našim členom.

Kali svojou novinkou "Nenechajme to plávať" upozorňuje na znečisťovanie prírody a bezohľadné správanie

  • DC

Slovenský raper Kali si uvedomuje svoju slávu a vplyv a vo svojej novinke ho skvelo využil na osvetu!

Kali je na slovenskej scéne už dlhé roky. Jeho skladbám neustále patria popredné priečky v hudobných rebríčkoch. Úspešný slovenský raper si svoju slávu a vplyv veľmi dobre uvedomuje. A teší nás, že najnovšie svoju silu využil na to, aby sa ľuďom pokúsil v istom smere otvoriť oči.

Bezohľadné správanie mnohých ľudí a znečisťovanie prírody odpadmi je obrovským problém dnešnej doby. A práve naň sa Kali v spolupráci so spoločnosťou Lidl Slovenská republika a so Slovenským vodohospodárskym podnikom snaží upozorniť svojou novinkou, ktorá nesie príznačný názov "Nenechajme to plávať". Dúfa, že nás tak donúti sa zamyslieť nad tým, ako vďaka niektorým z nás žijeme. 

"Pred zhruba mesiacom som bol oslovený spoločnosťou Lidl, aby sme spoločne spravili niečo, čo osloví ľudí, možno ich donúti sa zamyslieť nad tým, ako žijeme, vďaka niektorým z nás. Ten, ktorý deň čo deň zahadzuje smeti do prírody, vyhadzuje svoj smetný kôš do našich jazier, tomu to asi nedocvakne nikdy a je smutné, že my, čo vieme, kam patria smeti, to musíme zbierať za nich. Ale nerobíme to iba kvôli sebe, ani “iba” kvôli prírode, robíme to pre ďalšie generácie, pre naše deti, by sa mohli kúpať aj oni v jazere, tak ako my, keď sme boli deťmi. Som za tento projekt vďačný a moc rád, že práve ja môžem byť súčasťou tejto myšlienky. Tupé komentáre si nehaj pre tatina, čo dopije pifko a plechovku hodí na zem. Chvalabohu, ja mám inteligentných fanúšikov," napísal ku skladbe na Instagram.

Rovnomenný názov Nenechajme to plávať nesie aj samotná kampaň. Jej cieľom je prinútiť ľudí zamyslieť sa nad používaním obyčajných mikroténových vreciek. Sú nenápadné, no sú všade. Človek ich použije raz a dosť. Ich cesta potom končí v koši, alebo v prírode. Práve tam potom trvá aj desiatky rokov, kým sa rozložia. "Chceme, aby sa ľudia zamysleli, či naozaj potrebujú mikroténové sáčky a nemajú poruke ekologickejšiu alternatívu. Veríme, že sa nám podarí otvoriť diskusiu o nadmernom používaní týchto obalov, vzdelávať našich zákazníkov a v konečnom dôsledku znížiť objem používaných jednorazových sáčkov. Súčasťou kampane je aj náš príspevok k čisteniu slovenských vôd,“ vysvetlil Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.

Zdroj: spolocenskazodpovednost.sk

Od 14. septembra dáva Lidl svojim zákazníkom na výber – či vrecko skutočne potrebujú, alebo nie. Ak áno, môžu si zaň dobrovoľne zaplatiť jeden cent. Diskont sa následne zaviazal zdvojnásobiť túto sumu a prispieť ňou Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. Zber odpadu z brehov vodných tokov a z hladín nádrží bude prebiehať od jari 2021.

Zdroj: spolocenskazodpovednost.sk
Odporúčame