Fun rádio

Playlist

hraných skladieb

×

{{ song.title }}

{{ song.author }}

{{ song.time }}

Lyrics

aktuálna pesnička

×
Aktuálny Live stream:
Fun streams

Uložiť článok

Ak si chceš pripnúť tento článok na svoju nástenku, prihlás sa do svojho profilu, alebo sa registruj a staň sa našim členom.

Za smrť Demitru môžu piloti

  • Redakcia

Podľa ruských médií zabudli piloti havarovaného lietadla vypnúť parkovaciu brzdu.

Za tragickou haváriou lietadla Jak-42 pri ruskom Jaroslavli, pri ktorej zomrel aj Pavol Demitra, bola "banálna" chyba pilotov. Tí pri štarte zabudli vypnúť parkovaciu brzdu. Informoval o tom dnes denník Moskovskij Komsomolec s odvolaním sa na nemenovaný zdroj z leteckého priemyslu blízky vyšetrovaniu.
        
Lietadlo s hokejovým družstvom Lokomotiv Jaroslavľ tak začalo štartovať s aktivovanou brzdou. Zariadenie podobné ručnej brzde v aute sa pritom používa len počas státia lietadla. Výkon motorov je v takomto prípade dostatočný na pohyb lietadla po dráhe, dosiahnutie vzletovej rýchlosti je však problematické, uviedol denník. Okrem toho, kapitán lietadla Andrej Solomencev, ktorý sa zle cítil, podľa záznamu na čiernej skrinke požiadal druhého pilota Igora Ževelova, aby prevzal počas štartu riadenie. Parkovaciu brzdu mal vypnúť kapitán. "Je možné, že v čase výmeny riadenia na to piloti jednoducho zabudli a nevenovali pozornosť príslušnému signálu na prístrojovej doske," uviedol Moskovskij Komsomolec.
    
Podľa denníka nie je vylúčené, že keď sa lietadlo začalo rozbiehať, piloti zbadali chybu a brzdu vypli. Nezodpovedaným však je, prečo sa rozhodli vzlietnuť, hoci videli, že im už nestačí odletová dráha. Stroj prešiel za dráhou ešte zhruba 400 metrov po tráve, kým sa dostal do vzduchu. Lietadlo pritom nestihlo nabrať dostatočnú výšku a zachytilo stožiar blízkeho majáka, čo napokon viedlo k poškodeniu a zrúteniu stroja. Úrady zatiaľ o príčinách havárie mlčia, podľa denníka by mohli výsledky vyšetrovania zverejniť už dnes.
   
Pôvodné správy hovorili o tom, že obaja piloti boli skúsení, ruský portál lifenews.ru však dnes uviedol pravý opak. Druhý pilot Ževelov sa údajne len nedávno rekvalifikoval zo stroja Jak-40 na Jak-42 a celkovo v tomto lietadle strávil vo vzduchu necelých 400 hodín. Kapitán Solomencev mal na stroji nalietaných len zhruba 1400 hodín, namiesto požadovaných 8000-10000. Vyšetrovatelia chcú Sizova vypočuť. Šéf nemocnice, kde leží, však povedal, že lekári nedovolia nijaký rozhovor s ním prinajmenšom do konca tohto týždňa.
    

(TASR)

Odporúčame