V utorok 5. novembra 2013 odhalilo Nike spoločne so Slovenským zväzom ľadového hokeja nové dresy pre slovenskú hokejovú reprezentáciu, ktorá v nich premiérovo nastúpi vo februári počas najvýznamnejšej športovej udalosti roka 2014.  „Nové dresy, v bielej a modrej farbe, budú mať premiéru na najväčšie športové udalosti vo februári budúceho roku. Slovenská reprezentácia v nich potom bude taktiež hrať na nasledujúcich štyroch svetových šampionátoch, počnúc majstrovstvami sveta v bieloruskom Minsku v máji 2014,“ povedal generálny sekretár Slovenského zväzu ľadového hokeja Otto Sýkora.

Nový dres reprezentačného družstva Slovenska, ktoré patrí medzi najlepšie hokejové tímy sveta, vzdáva hold tradičným slovenským symbolom. Hráči reprezentácie budú nastupovať v drese, ktorý má vypísané slová slovenskej štátnej hymny, so slovenským znakom na hrudi. Slováci tak budú môcť prostredníctvom tohto dresu vyjadriť svoju národnú hrdosť. „Národné hokejové federácie dostali možnosť pripraviť návrh nového dresu pre reprezentáciu na najbližšie štyri roky. Vedenie Slovenského zväzu ľadového hokeja rozhodlo, že dres hokejovej reprezentácie Slovenska budú zdobiť aj slová slovenskej štátnej hymny,“ uviedol prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja Igor Nemeček.
 
Junior a Marcel predstavujú nové dresy našej hokejovej reprezentácie:

nové dresy hokejovej repre


Dizajnéri Nike sa pri navrhovaní nových dresov inšpirovali slovenskými symbolmi a pri ich výrobe použili najmodernejšie technológie. Výsledkom je ľahký a priedušný dres, ktorý sa prispôsobuje pohybu športovca a vyznačuje sa prepracovanými technickými detailmi. Pri línii krku je použitá technológia Nike Flywire, ktorá zaisťuje lepšiu pevnosť a vytvára zaujímavý dizajn. Pri výrobe boli obmedzené švy, čo umožnilo zníženie hmotnosti dresu. Špeciálne odvetrávanie po stranách poskytuje hráčom väčší komfort pri zápase a tvarované rukávy umožňujú väčší rozsah pohybu.

“Pri navrhovaní nových dresov sa vždy inspirujeme históriou a symbolmi danej krajiny“, povedal Ken Black, kreatívny riaditeľ Nike. „Vieme, čo pre hráčov znamená obliekať si národný dres a preto neustále pracujeme na vývoji takých produktov, ktoré podporia výkon športovcov nielen vďaka novým technológiám, ale aj znakmi symbolizujúcim národnú hrdosť“, dodal.

Pri príprave materiálov pre prezentáciu nového dresu spolupracovalo Nike s Milanom Bartovičom, jedným z lídrov slovenskej hokejovej reprezentácie pôsobiacich na starom kontinente. „Bola to pre mňa nová výzva a priznám sa, že pri fotení sme si užili veľa zábavy. Mal som možnosť ako prvý hráč obliecť si tento dres, jeho vizuál na mňa zapôsobil len v tom pozitívnom zmysle. Vložiť slová hymny na dres bol skvelý nápad,“ povedal Milan Bartovič.
 
Nový hokejový dres je vyrobený zo sedemnástich recyklovaných PET fľaší.
Napriek tomu, že dres je vyrobený technológiou, ktorá obmedzuje dopad na životné prostredie, nestráca na funkčnosti a výkone. Dres aktívne reguluje teplotu tela hráča počas zápasu a zaručuje odvod vlhkosti od tela pomocou technológie Dri-fit. Tento spôsob výroby znižuje spotrebu energie až o 30% v porovnaní s bežnou výrobou polyesteru. Ročne sa takto dokonca využije takmer 100 miliónov PET fliaš, ktoré by inak skončili na skládke.

Proces recyklácie
Nike v nadväznosti na svoje dlhodobé úsilie o ekologicky šetrnú tvorbu odevov (program Nike Considered Design) využíva pri výrobe dresov PET fľaše, ktoré by inak skončili na skládkach v Japonsku a Taiwane a ich rozklad by trval až 500 rokov. PET fľaše sa vo veľkej práčke vyčistia a zbavia etikiet. Následne sú nasekané na drobné vločky, tie roztavené na vlákna, ktorých tkaním vzniká látka na dresy. Takto sa darí vyrobiť najekologickejšie dresy, spotreba energie sa v porovnaní s bežnou výrobou polyesteru zníži o 30%. Takto je pritom využitých takmer 100 miliónov PET fliaš, ktoré by inak skončili na skládke.