Žiak napíše diktát so štyridsiatimi chybami a dostane päťku. Ten istý žiak na sebe začne pracovať a ďalší diktát napíše lepšie o desať chýb. Je to rapídne zlepšenie, no aj tak dostane znova päťku. Pretože tak to hovoria tabuľky. Toto je dokonalý príklad demotivácie žiaka, ktorý sa snaží a chce sa zlepšiť.
Známky sú v rámci školského hodnotenia dnes v prevahe. Existuje však aj takzvané formatívne hodnotenie, ktoré slovne ohodnotí žiakov proces na ceste vzdelávania sa. A to vraj rodičom povie oveľa viac ako napríklad taká trojka.
Šarkan v Nedeľnej Talkshow privítal lektorky Inšpirácie Dagmar Kožinovú a Gabrielu Šarníkovú.
V rozhovore sa dozvieš:
* Prečo je hodnotenie žiakov známkami dnes už nevyhovujúce? (5:00)
* Ako by mali rodičia a učitelia reagovať, keď dieťa urobí chybu? (12:00)
* Prečo by sa mali už deti učiť kriticky myslieť? (21:10)
* Aké sú varovné signály vyhorenia? (38:00)
* Päť rád ako sa vyhnúť vyhoreniu. (41:50)
